oznacza prawidłowe ustawienie wszystkich kół samochodu w stosunku do osi pojazdu oraz podłoża. Od prawidłowości tego ustawienia zależy komfort i bezpieczeństwo jazdy. Podczas eksploatacji auta oraz w wyniku różnych zdarzeń drogowych koła mogą zmieniać położenie. Dlatego konieczne jest systematyczne sprawdzanie ich zbieżności oraz korygowanie ustawienia. Zgodnie z zaleceniami geometria zawieszenia 3D powinna być kontrolowana przy każdej zmianie opon oraz po takich zdarzeniach jak stłuczka, jazda po wyboistej nawierzchni czy wpadnięcie koła w dziurę.
Nasz serwis samochodowy w Lublinie oferuje Państwu ustawienie geometrii kół w samochodach osobowych i dostawczych. Korekty dokonujemy najwyższej klasy przyrządem do ustawienia geometrii kół i osi pojazdów o DMC do 3,5 t. Snap-on/John Bean Visualiner 3D1.
Dzięki nowoczesnemu, zaawansowanemu technologicznie urządzeniu oraz profesjonalnej obsłudze geometria zawieszenia 3D może być ustawiana bardzo dokładnie. Nasze możliwości zwiększa jeszcze aktualna baza danych, z której korzystamy.
Przed każdym sprawdzeniem/ustawieniem geometrii wykonywana jest weryfikacja zawieszenia na szarpakach (cena wliczona w usługę geometrii).
Dysponujemy testerem do ustawiania komputerowego położenia środkowego kierownicy (jeśli taka operacja jest wymagana).
Przed sprawdzeniem/ustawieniem geometrii wykonujemy:
- Pomiar ciśnienia powietrza w kołach, ewentualna regulacja.
- Sprawdzanie organoleptycznie łożyska kół przednich i tylnych, ewentualna wymiana.
- Sprawdzanie organoleptyczne bieżnika opony.
- Kontrola luzów w układzie kierowniczym.
- Kontrola ogólnego stanu zawieszenia (połączenia metalowo-gumowe, stan amortyzatorów, stan sprężyn.
Usługa składa się z:
- Pomiar pochylenia kół przednich, a także kół tylnych (jeżeli są prowadzone na zawieszeniu niezależnym).
- Pomiar pochylenia osi sworznia zwrotnicy.
- Pomiar wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.
- Pomiar zbieżności kół przednich, a w niektórych przypadkach kół tylnych.
- Pomiar skrętu kół przednich.
- Pomiar równoległości osi jezdnych pojazdu oraz śladowości.
Usługa składa się z:
- Korekty wymaga ustawienie kierownicy.
- Korekty wymaga ustawienie kół.
Niepoprawna przednia zbieżność może być przyczyną:
- Korekty wymaga ustawienie kół.
- Zużycia wewnętrznej krawędzi opony.
- Zużycia zewnętrznej krawędzi opony.
- Niestabilności pojazdu.
- „Wędrowania” pojazdu.
POWIĄZANE USŁUGI