Historia

Historia firmy Sabat

Pierwsze lata firmy M.B.J. Grzybek s.c.

Firma SABAT powstała w 1990 roku jako spółka cywilna pod nazwą M.B.J. Grzybek s.c. Wówczas jej działalność sprowadzała się głównie do detalicznej sprzedaży części do samochodów polskiej produkcji. Firma dysponowała jednym sklepem przy ul. 1 Maja w Lublinie. Drugi sklep przy ulicy Noworybnej został otworzony w 1992 roku.

Fotografia 1: Sklep przy ulicy 1-go Maja image002

Fotografia 2: Sklep przy ulicy Noworybnej

  image004 Dwa lata później podjęto współpracę z firmą FAPOL. Dotyczyła detalicznej oraz hurtowej sprzedaży części do samochodów produkowanych przez firmę Fiat Auto Poland. Prowadzono ją w sklepie przy ulicy Żelaznej w Lublinie. W 1995 roku została zakupiona zabudowana nieruchomość znajdująca się przy ulicy Budowlanej w Lublinie. Jej łączna powierzchnia wynosiła 10300 m2. Na nową działkę została przeniesiona siedziba firmy oraz hurtownia motoryzacyjna.[2]

Fotografia 3: Nieruchomość znajdująca się przy ulicy Budowlanej

image006

Fotografia 4: Autoryzowana Stacja Obsługi Samochodów produkcji DAEWOO znajdująca się przy ulicy Budowlanej

image008 Odzwierciedleniem dalszego rozwoju firmy (lata 1995-1996) było utworzenie kilku kolejnych sklepów. Rozpoczęła też działalność autoryzowana stacja obsługi samochodów produkcji Daewoo Motor Polska. Prowadzono również sprzedaż samochodów dostawczych tej marki.[3]

Fotografia 5: Autoryzowana Stacja Obsługo DAEWOO

image010

Powołanie spółki z o.o. Sabat

Efektem szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa była potrzeba założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zaczęła ona funkcjonować w dniu 4 września 1997 r. pod nazwą Sabat Sp. z o.o. i stopniowo przejmowała działalność spółki cywilnej. Skład jej zarządu tworzyli właściciele: Bogusław Grzybek oraz Jerzy Grzybek. W następnym roku zostały zawarte umowy handlowe z takimi firmami jak: Centra S.A. oraz Dębica S.A. (dotyczyła sprzedaży opon). W 2001 roku przedsiębiorstwo Daewoo Motor Polska w Lublinie ogłosiło upadłość i zakończyło produkcję samochodów dostawczych marki „Lublin”. W tej sytuacji firma Sabat zawarła umowę z Hyundai Motor Poland, rozpoczynając sprzedaż samochodów tej marki. Otrzymaliśmy też autoryzację na ich naprawy. [4]

Obraz 6: Salon samochodowy Hyundai

image012

Fotografia 7: Samochody marki Hyundai

image014

Nowi kontrahenci

Podpisanie umowy z firmą Fota S.A. w 2001 roku obejmowało współpracę handlową w obszarze sprzedaży wyrobów oferowanych przez Grupę Fota. Współpraca w znaczący sposób wpłynęła na rozwój firmy. W ofercie Grupy Fota znalazły się w głównej mierze części samochodowe do aut zachodnich marek, które w owym czasie przeważały na drogach. Następnym krokiem była umowa z przedsiębiorstwem Starter dotycząca napraw awaryjnych, holowania pojazdów, udzielania pomocy drogowej oraz technicznej. Podpisanie umowy z firmą Bosch w 2003 roku pozwoliło na świadczenie usług serwisowych w ramach sieci „Bosch-Service”. Jednakże, aby zostać członkiem tej sieci, konieczne było dysponowanie profesjonalnymi urządzeniami niezbędnymi do testowania pracy silnika. Od tamtego momentu spółka wciąż zaopatruje się w specjalistyczne urządzenia, które umożliwiają diagnozowanie wszystkich usterek pojazdów. Dzięki porozumieniu zawartemu w 2004 roku z Polskim Serwisem Floty, firma Sabat zaczęła obsługę flot samochodowych. W 2005 roku została członkiem stowarzyszenia Partner Dekra konsolidującego stacje kontroli pojazdów. Było to efektem współpracy z firmą Dekra Polska. Spółka cywilna B.M.J. Grzybek przestała działać w 2006 roku i aportem weszła do spółki z o.o., Nowa firma przejęła nieruchomość przy ulicy Budowlanej, której właścicielem była spółka cywilna. Kapitał zakładowy spółki wzrósł do 3 393 000,00 zł. Rok 2006 i 2007 zaowocował zawarciem umów z kilkoma firmami ubezpieczeniowymi (PZU, Hestia, Allianz, Generali i Uniqa) na udział w sieciach naprawczych. W zakresie usług pomocy drogowej spółka jest kontraktorem w firmach Assistance: Europ Assistance, PZU Pomoc, PZM Autotour. W 2006 roku została również zawarta umowa z siecią o zasięgu europejskim, zarządzaną przez producenta opon, firmę Goodyear. Umowa dotyczyła udziału w sieci serwisów szybkich napraw Premio Opony-Serwis. Jako partner tej sieci firma Sabat obsługuje nie tylko floty samochodów osobowych oraz dostawczych z całego kraju, ale również klientów indywidualnych.

Nowa hala i zaplecze techniczne

Współpraca z ubezpieczycielami zaowocowała stale powiększającą się liczbą klientów, a to z kolei skutkowało koniecznością powiększenia przestrzeni roboczej. Budowa hali serwisowej z zapleczem magazynowym służącym do przechowywania opon klientów rozpoczęta została w 2008 roku. Rok później zakres usług został powiększony o obsługę samochodów dostawczych w pełnym zakresie, począwszy od holowania, a kończąc na wszelkich innych usługach. Aby ten cel został osiągnięty, złożony został wniosek o dotacje do LAWP. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji firma została zaopatrzona w specjalistyczne oprogramowanie serwisowe, niezbędne urządzenia oraz holownik do transportu samochodów dostawczych. W następnym roku został zakupiony kolejny holownik, służący do holowania autobusów oraz samochodów ciężarowych.

Współpraca z firmą Hyundai

W celu dalszego rozwoju w 2011 roku przez firmę została zakupiona kolejna nieruchomość i rozpoczęły się prace nad budową nowej hali serwisowej. W roku 2013 prace zostały zakończone i otwarta została nowa Autoryzowana Stacja Obsługi Samochodów Hyundai Sabat przy ul. Kraśnickiej 162. Oprócz salonu samochodowego uruchomiono profesjonalny serwis, wyposażony w sprzęt najnowszej generacji oraz nowoczesną automatyczną myjnię.[5]

Fotografia 8: Autoryzowana stacja obsługi Hyundai

image016

Fotografia 9: Autoryzowana stacja obsługi Hyundai

image018 Chociaż salon i serwis samochodowy Hyundai został otwarty niedawno, to już może pochwalić się osiągnięciami:
  • zajął III miejsce w rankingu dotyczącym salonów Hyundai oraz I miejsce spośród salonów samochodowych w Lublinie w Wielkim Teście Salonów Tygodnika „Auto Świat”,
  • otrzymał tytuł: Dealer Roku 2014 w grupie Małych i Średnich Dealerów,
  • otrzymał tytuł: Dealer Roku 2015 w grupie Małych i Średnich Dealerów.[6]

O marce Hyundai

Hyundai jest marką południowokoreańską, funkcjonującą na rynku od roku 1947 roku, jednakże początkowo działała w branży budowlanej. Początek działalności w branży motoryzacyjnej przypada na 1967 rok. W tym roku wyodrębniona została część przedsiębiorstwa – Hyundai Motor Company, a w następnym zapoczątkowano produkcję aut opartych na licencji Forda. Pierwszy samochód własnej konstrukcji wyprodukowany został w 1975 roku. Wraz z upływem czasu marka rozszerzała obszar swojej działalności, dzięki czemu obecnie działają placówki sprzedaży tej firmy w około 200 państwach na świecie. Na dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa wpływ miała wysoka bezawaryjność samochodów oraz ich długi okres gwarancji. W efekcie przedsiębiorstwo stało się jednym z wiodących producentów samochodów na świecie. Dodatkowo duży nacisk firma kładzie na europejski rynek. W Korei Południowej w Ulsan znajduje się pierwsza fabryka samochodów Hyundai. Produkcja realizowana jest też w fabryce w Czechach w Nosovicach, w Chinach, Ameryce Północnej, Pakistanie oraz Indiach.

Profil działalności firmy Sabat

Na przestrzeni wielu lat kształtował się profil działalności spółki. W podpunkcie 2.1 dotyczącym historii przedsiębiorstwa piszemy o tym szczegółowo. Działalność gospodarcza spółki, a zwłaszcza jej przedmiot, są nieustannie poszerzane i dostosowywane do wymogów rynkowych, a w szczególności do zapotrzebowania odbiorców rynku motoryzacyjnego. Sabat Spółka z o.o. wyróżnia się szerokim zakresem świadczonych usług motoryzacyjnych. Obecne kierunki działania spółki.
  1. Sprzedaż samochodów marki Hyundai. W tym celu została otwarta autoryzowana stacja dealerska, składająca się z salonu sprzedaży i serwisu. Aby sprostać standardom narzuconym przez producenta tej marki samochodów, ich sprzedaż oraz serwis wyodrębniono i przeniesiono w nowe miejsce. Powstał nowy obiekt w al. Kraśnickiej w Lublinie, który odpowiada wszystkim wymogom producenta i klientów. Tu prowadzona jest sprzedaż samochodów, ubezpieczeń, części i akcesoriów samochodowych oraz usługi serwisowe. Realizujemy je przy zastosowaniu najnowszej technologii i urządzeń.
  2. Prowadzenie serwisu w zakresie diagnostyki i tuningu samochodów różnych marek. Wykonywane prace to między innymi: wymiana oleju, naprawa pojazdów, diagnostyka i elektronika, serwis opon, stacja kontroli pojazdów i tuning, serwis instalacji gazowych i klimatyzacji. W zakres obowiązków serwisu klimatyzacji wchodzi między innymi: sprawdzenie szczelności, odgrzybianie chemiczne oraz ozonem, wymiana filtra i naprawy w tej dziedzinie.
  3. Prowadzenie usług, które obejmują naprawy lakiernicze i blacharskie.
  4. Pomoc drogowa 24 h w Lublinie i okolicach. W zakres tej działalności wchodzi holowanie samochodów osobowych, motocykli, pojazdów dostawczych, ciężarowych, a także holowanie TIR-ów oraz autobusów. Auta niezdolne do dalszej jazdy przetransportuje laweta. Firma podejmuje się również napraw na drodze, takich jak: dowóz paliwa, wymiana żarówki czy koła, awaryjne otwieranie, pomoc przy uruchomieniu pojazdu. Ponadto spółka prowadzi parking, z którego korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i instytucjonalni oraz parking depozytowy do dyspozycji Prokuratury i Policji. Ponadto funkcjonuje wypożyczalnia samochodów dostępna przez 24 godziny na dobę. Wynajem samochodów w Lublinie jest wygodnym rozwiązaniem na czas naprawy pojazdu po wypadku.
  5. Sprzedaż części samochodowych i akcesoriów, która prowadzona jest zarówno na miejscu, jak i internetowo, detalicznie oraz hurtowo. Firma oferuje ponad 100 000 części zamiennych, narzędzia firmy Yato, oryginalne części samochodowe do aut marki Hyundai oraz oryginalne i zamienne części do pojazdów marki Kia.